Jak zaprojektować namiot handlowy?

Namioty handlowe mogą być doskonałym środkiem promocji, który szczególnie sprawdzi się na różnych wydarzeniach w plenerze, w tym festynach, koncertach, targach czy też eventach sportowych. Jednak, by zmaksymalizować możliwości reklamowe tego produktu powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na grafikę, jaka znajdzie się na namiocie. O czym należy pamiętać podczas jej projektowania? Dowiedzmy się!

jak zaprojektować namiot handlowy

Określ cel namiotu handlowego

Zanim przejdziesz do projektowania swojego namiotu handlowego, powinieneś określić jego przeznaczenie. Czy jest to przedsięwzięcie na konkretne wydarzenie czy może chcesz by był on uniwersalny? Jeśli namiot będzie służyć Ci na różnych eventach, lepiej zdecydować się na ogólną grafikę, która zawiera np. Twoje logo oraz hasło firmy. Z kolei jeżeli chcesz zabrać namiot jedynie na wybraną imprezę, doskonałym pomysłem będzie dostosowanie wiadomości do charakteru i tematyki wydarzenia.

Wyeksponuj swoją markę z każdej strony

W zależności od stopnia zabudowania, namioty handlowe mogą oferować bardzo dużą powierzchnię reklamową. Grafikę możemy umieścić więc zarówno na dachu, jak i ścianach oraz owiewkach. Pamiętajmy jednak, iż namiot będzie widoczny z różnych perspektyw – niektórzy odbiorcy zobaczą go jedynie z daleka, a inni będą przechodzić koło niego bardzo blisko. Dlatego też ważne jest dopasowanie wielkości naszego nadruku do obu sytuacji, co pozwoli nam trafić z przekazem do każdej z grup. Na dachu warto więc umieścić duży element, np. logo lub nazwę firmy. Z kolei na ścianach i owiewkach mogą znaleźć się mniejsze komponenty, które będą widoczne z bliższej odległości, takie jak adres strony internetowej.

Wybierz atrakcyjne i spójne kolory

Kolory, na które się zdecydujesz mają ogromne znacznie – potrafią przyciągnąć wzrok przechodniów, a także wywołać w nich konkretne emocje. Warto więc wykorzystać ten potencjał i uniknąć projektowania namiotu z nadrukami na białym tle. Oczywiście najlepiej wybrać kolory, które znajdują się w Twojej identyfikacji wizualnej oraz które będą tworzyć spójną całość z materiałami reklamowymi dostępnymi podczas wydarzenia. To pomoże odbiorcom w zapamiętaniu stoiska, a także będzie wyglądać o wiele profesjonalniej.

Pozwól się znaleźć

Logo, nazwa oraz hasło firmy to najpopularniejsze elementy jakie goszczą na namiotach z nadrukiem reklamowym. Warto jednak uzupełnić projekt o dodatkowe informacje, które pozwolą przechodniom na znalezienie naszego przedsiębiorstwa online. Możesz więc załączyć numer kontaktowy, adres strony internetowej, nazwę profili w mediach społecznościowych lub kod QR, który prowadzi odbiorców do któregoś z tych miejsc.

Postaw na umiar

Zrozumiałe jest, że podczas projektowania naszego namiotu handlowego chcemy jak najlepiej wykorzystać możliwości tego nośnika i umieścić na nim jak najwięcej informacji. Warto jednak pamiętać, by nie przesadzać zbytnio z ilością danych, ponieważ odbiorca może poczuć się nimi przytłoczony, a sam przekaz stanie się nieczytelny.

Zaufaj doświadczonej firmie

Należy pamiętać, iż stworzenie dobrego projektu to jedynie część procesu, jakim jest kreowanie namiotów z nadrukiem reklamowym. Niezwykle ważnym krokiem jest wybór firmy, która zrealizuje nasz zamysł w profesjonalny sposób. Warto skorzystać więc z usług doświadczonego przedsiębiorstwa, które zna się na rzeczy i wykonuje takie produkty na co dzień. Niektóre firmy oferują własne konfiguratory, które pomogą w sprawnym zaprojektowaniu nadruków, a eksperci będą w stanie zwrócić uwagę na kluczowe techniczne elementy, które mogą wpłynąć na efekt końcowy naszego zamówienia.