Pomysły na akcje marketingowe podczas festiwali

Festiwale mają to do siebie, że przyciągają tłumy zainteresowanych osób. Niemal każdego dnia czy tygodnia odbywają się eventy organizowane przez jakieś firmy. Głównym celem takich imprez jest ukazanie marek w dobrym świetle i dostarczenie wielu pozytywnych emocji uczestnikom. Poznaj kilka najskuteczniejszych akcji marketingowych, które warto przeprowadzić w trakcie festiwalu.

Podczas każdego festiwalu konieczne jest wydarzenie główne, które przyciągnie uczestników. Później konieczne staje się strategiczne zwrócenie uwagi gości na daną markę. Nie można tego robić zbyt nachalnie, gdyż uczestnicy przyszli głównie po to, aby doświadczyć czegoś nowego czy też dobrze się bawić. Na pewno nie będą mieli ochoty słuchać o zaletach produktów czy oglądać prezentacji. Dlatego musisz iść o kilka kroków dalej, aby osiągnąć prawdziwe korzyści. Oto kilka przykładowych akcji marketingowych.

5 akcji marketingowych, które warto przeprowadzić w trakcie festiwalu

Rozwieś flagi

Jeśli rozwiesisz flagi reklamowe z nazwą firmy i być może hasłem nawiązującym jednocześnie do profilu działalności oraz do dobrej zabawy, to na pewno trudno będzie je przeoczyć. Pamiętaj o tym, aby umieścić je w strategicznych miejscach – tak, aby przyciągały wzrok, ale nie były przy tym zbyt nachalne. Dzięki temu, gdy uczestnicy będą robić sobie wspólne zdjęcia czy rozglądać się w poszukiwaniu dalszych atrakcji, flagi zawsze znajdą się w tle.

Gratisy dla uczestników

Czy istnieje człowiek, który nie lubi dostawać czegoś za darmo? Zapewne nie! Dlatego podaruj uczestnikom festiwalu bezpłatne pamiątki z eventu z logo Twojej marki. Często stawia się na typowe produkty danej firmy, np. napoje, przekąski czy przedmioty oznaczone firmowym logo, tj. czapki z daszkiem, latarki, obrusy, poduszki czy kubki. Na pewno z łatwością wymyślisz ciekawe gratisy, które uczestnicy będą mogli zabrać ze sobą do domu, dzięki czemu zapamiętają o Twojej firmie na dłużej.

Strefa relaksu

Festiwal to impreza, gdzie królują pozytywne emocje. Jednak po kilkugodzinnej zabawie wiele osób szuka miejsca, gdzie może na moment odpocząć i pobyć w towarzystwie bliskich osób. Dlatego strzałem w dziesiątkę podczas przygotowywania akcji marketingowych podczas festiwali są strefy relaksu, które ostatnio biją absolutne rekordy popularności. Wykorzystaj do tego parasole reklamowe lub markizy z nazwą firmy. Do tego poustawiaj pod zadaszeniem fotele, krzesła czy leżaki, aby goście mogli wygodnie usiąść i znakomicie bawić się w swoim towarzystwie. Najlepiej, jeśli stworzysz kilka odrębnych punktów, zapewniając każdej z grup odrobinę prywatności.

Gry i zabawy

Kiedy już uczestnicy odrobinę odpoczną, mogą znów ruszyć do zabawy. Wykorzystaj namioty reklamowe, tak aby każdy z nich zapewniał nową porcję frajdy. Zorganizuj w nich gry, które będą wymagały zarówno zręczności, kreatywności, jak i zawsze zagwarantują wiele uśmiechu. W jednym namiocie może znaleźć się stół do ping-ponga. W drugim może odbyć się konkurs, kto w wyznaczonym czasie zje więcej jakichś produktów, w jeszcze innym konkursy wiedzy na temat branży, z jaką związana jest marka. Możliwości jest tak wiele, że na pewno nie opędzisz się od pomysłów, a w trakcie festiwalu od zainteresowanych uczestników.

Zapewnij wspomnienia

Najlepsze pomysły na akcje marketingowe w trakcie festiwali to te, które pozwalają przeżyć coś zupełnie nowego, ekscytującego. Dlatego musisz zorganizować coś, co właśnie takie wrażenia zapewni. Dzięki temu goście będą do niego często powracać w swoich wspomnieniach. Możesz postawić np. na lot balonem, na spotkanie z kimś znanym — np. koncert wschodzącej gwiazdy lub dobrze znanego od lat zespołu – czy też na możliwość oglądania świata w okularach wirtualnej rzeczywistości.