Jak zrobić dobry baner reklamowy?

Mogłoby się wydawać, że w dobie Internetu oraz mediów społecznościowych różnorodne formy reklamy outdoorowej stają się mniej popularne wśród przedsiębiorstw. Jednak wcale nie jest to prawdą! Banery reklamowe wciąż stanowią jedno z najpopularniejszych narzędzi promocyjnych, co zresztą możemy zauważyć wychodząc z domu i wybierając się na spacer lub przejażdżkę. Konkurencja jest całkiem spora, dlatego warto dowiedzieć się jak zrobić projekt banera reklamowego, który przyciągnie spojrzenia potencjalnych klientów. 

Jak zrobić baner reklamowy, który przykuje spojrzenia?

Dobrze zaprojektowany baner reklamowy powinien przede wszystkim przyciągać spojrzenia odbiorców, co osiągnąć możemy głównie poprzez wybór odpowiednich barw, np. kontrastujących ze sobą. Kolejnym istotnym elementem jest wyróżniające się hasło – slogan jaki znajdzie się na banerze powinien być krótki i chwytliwy. Popularne są również wszelkie humorystyczne treści, które zostają z odbiorcą na dłużej.

Koniecznie umieśćmy na banerze nazwę naszej firmy, logo i wybrane dane kontaktowe, np. numer telefonu lub adres strony internetowej. To sprawi, że zainteresowane osoby będą w stanie szybko wyszukać informacje o naszej firmie oraz jej usługach lub produktach. Pamiętajmy też, że zanim rozpoczniemy projektowanie naszego baneru reklamowego musimy znać jego format. Nawet niewielkie zmiany rozmiaru czy też proporcji projektu mogą wpłynąć na zupełną zmianę układu graficznego i zaburzyć naszą koncepcję. Oczywiście warto zwrócić się do profesjonalnej agencji lub doświadczonego grafika – pomogą nam oni w stworzeniu estetycznego projektu.

Baner – jak zrobić go, by przyciągał uwagę?

Jak zrobić baner reklamowy? Koniecznie unikajmy umieszczania zbyt wielu elementów na naszym projekcie – przeładowany baner będzie mało czytelny i może przytłoczyć potencjalnego odbiorcę. Stawiajmy więc na proste, raczej minimalistyczne projekty, które jasno komunikują nasz przekaz. Pamiętajmy także, że kierowcy lub przechodnie, którzy widzą nasz baner najczęściej mają jedynie kilka sekund na zapoznanie się z jego treścią. Powinniśmy więc jak najbardziej ułatwić im to zadanie.

CTA – ten termin kojarzymy głównie z projektami reklamowymi, które są obecne online, jednak na outdoorowych banerach reklamowych również warto umieścić takie wezwanie do działania. Możemy postawić na proste lecz jasne hasła, które zachęcają do podjęcia konkretnej akcji, m.in. “Weź udział”, “Kup teraz”, “Zadzwoń”, “Sprawdź” i wiele innych.

Przykładowe banery reklamowe wykonane przez firmę Litex

Postaw na spójność przekazu

Jak zaprojektować baner reklamowy, który zostanie w pamięci odbiorców? Oczywiście powinniśmy pamiętać, o tym, że dobry baner reklamowy powinien być spójny z ogólną identyfikacją wizualną naszej firmy. Koniecznie więc użyjmy czcionki i kolorystyki, jakie wykorzystujemy w naszych pozostałych materiałach promocyjnych, np. ulotkach, plakatach, wizytówkach czy też grafikach w mediach społecznościowych. Dzięki temu będziemy w stanie stworzyć harmonijną komunikację we wszystkich kanałach, a odbiorcy znacznie łatwiej zapamiętają charakterystyczne cechy naszej firmy.

Nie zapomnij o wyborze dogodnej lokalizacji

Należy pamiętać, iż zaprojektowanie atrakcyjnego wizualnie baneru to jedynie połowa naszej pracy. Drugą – i o wiele ważniejszą – czynnością jest znalezienie dogodnej lokalizacji, w której zawiśnie nasz projekt, ponieważ to właśnie głównie od miejsca, w którym znajdzie się baner będzie zależał jego sukces. Warto wybierać lokalizacje, w których można zaobserwować duży ruch pieszych lub samochodów, gdyż to znacznie zwiększa grupę potencjalnych odbiorców naszego przekazu. Unikajmy jednak miejsc przy drogach szybkiego ruchu lub autostradach, ponieważ w takich sytuacjach kierowcy poruszają się ze znaczną szybkością i nie są w stanie przeczytać zbyt wielu informacji.