Jakie elementy powinny zawierać banery reklamowe?

Banery reklamowe są jednym z najważniejszych narzędzi sprzedażowych, które przekonują potencjalnych klientów, by zapoznali się ze szczegółami oferty danej marki. Zarówno w przypadku reklamy internetowej, jak i banerów znajdujących się przy ruchliwych drogach, istotne są elementy, które przyciągają wzrok interesantów.

Co więc powinny posiadać banery reklamowe, żeby inni zwrócili na nie uwagę? Zastanówmy się nad tym, by każda firma skorzystała na swojej inwestycji.

Dopasuj treść do miejsca, w którym baner reklamowy będzie się znajdować

Ruchliwa droga to smakowity kąsek dla reklamodawców, którzy chcą umieścić baner firmy na przydrożnym płocie lub billboardzie. Jeśli jednak auta przejeżdżają szybko, kierowcy nie mają czasu analizować treści i zastanawiać się nad tym, co przedstawia dana grafika. Jaka treść powinna znaleźć się na banerze reklamowym? Reklama powinna być jasna i prosta, więc jeśli w logo firmy znajduje się nawiązanie do produktu, to wystarczy umieścić je wraz z nazwą.

Wieszając baner w miejscach, gdzie często ustawiają się korki podczas godzin szczytu, stwarzasz nieco więcej możliwości dotarcia do świadomości potencjalnych klientów. Znudzeni podróżnicy będą szukać czegoś, co przykuje ich uwagę chociaż na krótką chwilę. W takiej sytuacji można przedstawić w subtelny sposób produkt i dane kontaktowe – kreatywne, zabawne lub zagadkowe pomysły są doskonałym wyborem, który zapada na długo w pamięci. Wzbudzenie emocji wiąże się z zainteresowaniem, a to klucz do sukcesu. Warto więc bazować na ciekawości, szczęściu, radości i śmiechu – unikając negatywnych odczuć, np. złości, rozgoryczenia lub smutku.

Kolor odgrywa istotną rolę, ponieważ odpowiada on za przykucie uwagi potencjalnych klientów. Jeśli logo firmy jest zielone, niebieskie, czerwone lub czarne, to białe tło sprawdzi się doskonale. Jasne odcienie i jaskrawe kolory to coś, co przyciągnie wzrok – reszta zależy od treści.

Jakie elementy powinny znaleźć się na banerach reklamowych – podsumowanie

Profesjonalnie wykonany baner powinien być dostosowany do miejsca, w którym będzie usytuowany. Baner reklamowy musi także zawierać podstawowe elementy, do których należą logo i nazwa firmy, by klient mógł samodzielnie znaleźć informacje w mediach (np. internecie lub gazetach). Wybierając jaskrawe kolory, które rzucają się w oczy, posiadasz dużo większe prawdopodobieństwo, że klienci zainteresują się treścią.