Jaka reklama na targi branżowe?
Twoja firma będzie niedługo brała udział w targach branżowych? Zastanawiasz się, w jaki sposób skutecznie wyróżnić i zaprezentować stoisko? Sprawdź, w jaką reklamę warto zainwestować!
Jaką reklamę firmy wybrać na targi branżowe?
Możliwości mamy wiele. Podstawą jest oczywiście estetycznie wykonane stoisko targowe, które musi się wyróżniać i z daleka zapraszać klientów. Żywe kolory i ciekawa wizualizacja znakomicie przyciągają uwagę. Aby stanowisko było jeszcze bardziej widoczne, warto wybrać taką opcję reklamy firmy jak flagi reklamowe i beachflagi. To idealny sposób na oznaczenie stoiska na targach. Wymienione produkty reklamowe są odporne na promieniowanie UV, deszcz, mróz i palące słońce, więc świetnie sprawdzą się również na targach organizowanych w plenerze. Są to trwałe akcesoria, które można wykorzystać nie tylko na targach, ale także przy eventach organizowanych przez firmę, dniach otwartych, piknikach, festynach dla pracowników itd.
Ponadto stanowisko targowe można wyposażyć w różnego typu banery z profesjonalnie wykonaną grafiką, tekstylia reklamowe (np. fartuszki, obrusy, poduszki) i meble reklamowe (np. leżaki z nadrukiem). Tego rodzaju produkty reklamowe, z nadrukowaną nazwą, logo czy też inną formą reklamy, doskonale nadają się do promocji marki na targach branżowych. Wybór reklamy na stoisko zależy w dużym stopniu od miejsca organizacji targów, dostępnej powierzchni stoiska i zasad przebiegu imprezy. Wszystko należy wcześniej sprawdzić i przemyśleć, pamiętając jednocześnie o odpowiednim rozplanowaniu budżetu na targi, by odpowiednio dobrać reklamę.
Kolejnym niezbędnym punktem jest przygotowanie wizytówek, ulotek i katalogów dla osób odwiedzających targi. Warto też pamiętać o różnego rodzaju gadżetach – klienci uwielbiają prezenty. Oprócz standardowych cukierków reklamowych, toreb czy koszulek z nadrukiem, można pokusić się o coś bardziej oryginalnego. Postaraj się uzyskać jak najwięcej informacji o osobach, które będą odwiedzać targi, sprawdź, czym charakteryzuje się ta konkretna grupa odbiorców i przygotuj akcesoria lub atrakcje, które pomogą przyciągnąć ich uwagę i zapadną w pamięć.
Ważne! Podczas targów istotne jest nie tylko to, co sprzedajesz, ale też jak to robisz. Uśmiech, dobre nastawienie i miły kontakt z klientem to kolejna część sukcesu. Do reprezentacji firmy na targach wybierz osoby, które cechuje otwartość i zaangażowanie, a także wiedza o produktach bądź usługach, aby odpowiedzieć na najtrudniejsze pytania klientów.
O czym jeszcze pamiętać reklamując firmę na targach?
Zanim wybierzesz i zamówisz odpowiednie formy reklamy dla swojego stanowiska targowego, zapoznaj się dokładnie z regulaminem targów i sprawdź czy organizator nie narzuca pewnych ograniczeń na wystawców lub czy formuła targów nie przewiduje ściśle określonego sposobu prezentacji firmy. W razie wątpliwości najlepiej wysłać zapytanie e-mailowe lub skontaktować się telefonicznie z organizatorem. Często niektóre formy reklamy występują jako płatne oraz zabrania się prowadzenia akcji reklamowych poza stoiskiem, przy wejściu czy na zewnątrz budynku, bez wykupienia przewidzianych na danych targach usług dodatkowych. W razie nieuiszczenia tej opłaty ochrona może mieć prawo do skonfiskowania materiałów reklamowych i zwrócić je dopiero po zakończeniu targów. Należy też pamiętać o innych uczestnikach targów i nie eksponować swojego stanowiska ich kosztem, gdyż złe stosunki z sąsiadami na pewno nie wpłyną dobrze na atmosferę na targach i współpracę między firmami, a także nie pomogą nawiązać nowych kontaktów biznesowych, a to przecież jeden z głównych celów targów, zaraz po bezpośrednim kontakcie z potencjalnym klientem.