Wady i zalety reklamy zewnętrznej
Od wielu lat jedną z najpopularniejszych metod promocji, z których korzystają różne firmy i organizacje pozostaje reklama zewnętrzna. Wad i zalet tego rozwiązania jest oczywiście wiele. Pora więc przyjrzeć się im nieco bliżej i poznać zarówno pozytywne, jak i negatywne cechy tego sposobu promocji.
Plusy reklamy zewnętrznej
Duża ilość oferowanych rodzajów i formatów
Jedną z najważniejszych zalet o jakich należy wspomnieć jest niezwykle duża ilość wariantów reklamy zewnętrznej. Jej rodzaje uwzględniają m.in. takie produkty jak namioty reklamowe, parasole, flagi, beachflagi, markizy, zadaszenia, płotki czy też banery. Co więcej, właściwie każdy ze wspomnianych środków reklamy zewnętrznej występuje w wielu rozmiarach. Dzięki temu, Klienci są w stanie dopasować interesujące ich produkty zarówno do swoich potrzeb, jak i możliwości jakie oferuje dana przestrzeń.
Szeroki zasięg
Niewątpliwym plusem reklamy zewnętrznej jest jej szeroki zasięg oddziaływania. Produkty takie jak parasole, namioty czy też markizy prezentują przekaz promocyjny zawsze, gdy są rozłożone. Z kolei banery oraz flagi są widoczne przez cały czas i nieprzerwanie docierają do odbiorców z wybranym komunikatem reklamowym. Oznacza to, iż każda przechodząca obok osoba może stać się adresatem reklamy, a im lepsza jej lokalizacja, tym większe będzie grono odbiorców. Oczywiście długi czas ekspozycji reklamy pozwala również na jej lepsze utrwalenie się w pamięci potencjalnych Klientów.
Możliwość dopasowania do okazji
Dostępność wielu rodzajów nośników reklamy zewnętrznej skutkuje tym, iż firmy są w stanie doskonale dopasować swoje narzędzia promocyjne do wydarzeń, w których biorą udział. Jeśli wiedzą, że czekają ich targi branżowe, mogą wybrać brandowane flagi lub beachflagi promocyjne. Z kolei jeśli planują event w plenerze, doskonale sprawdzą się namioty lub parasole reklamowe, które osłonią gości przed zmienną pogodą oraz pozwolą im zapamiętać nazwę firmy.
Wytrzymałość
Kolejnym plusem reklamy outdoorowej, o którym warto wspomnieć jest jej wytrzymałość. Współczesne produkty wykonywane są z nowoczesnych i odpornych na czynniki zewnętrzne materiałów, które zapewniają ich długą żywotność. Profesjonalnie przygotowane nadruki nie blakną, dzięki czemu mogą służyć przez wiele lat.
Uniwersalność
Co więcej, większość rodzajów nośników reklamy zewnętrznej można szybko złożyć, schować lub przetransportować z miejsca na miejsce. Oznacza to więc, że zakupiony produkt można wykorzystywać podczas wielu okazji, a wstępny koszt zakupu szybko się zwraca.
Wady reklamy zewnętrznej
Negatywny wpływ na wygląd przestrzeni miejskiej
Wśród najczęściej wymienianych wad środków reklamy zewnętrznej z pewnością można podkreślić ich znaczną ingerencję w krajobraz. Niektóre miasta zaczynają walkę z napływem reklam outdoorowych i wprowadzają uchwały krajobrazowe, które znacznie ograniczają możliwości promocyjne firm, szczególnie w zabytkowych dzielnicach lub centrach miast. Oczywiście należy pamiętać, iż nie wszystkie outdoorowe materiały reklamowe są nieestetyczne. Niezwykle dużo zależy od dobrego projektu, wyboru odpowiedniej palety barw, a także dopasowania reklamy do otoczenia. Mając na uwadze te elementy, bardzo łatwo można stworzyć harmonijny projekt, który nie będzie mieć negatywnego wpływu na estetykę przestrzeni miejskiej.
Rozpraszanie uwagi
Pojawiają się również głosy, iż billboardy i duże banery reklamowe, które umieszczane są blisko dróg mogą wpływać negatywnie na uwagę kierowców i rozpraszać ich w czasie jazdy. Warto jednak pamiętać, iż większość przekazów widniejących w takich miejscach składa się z niewielu elementów – np. grafiki i krótkiego hasła – które nie wymagają zbyt dużo skupienia od odbiorcy.