Jak kreować wizerunek firmy offline? Tradycyjne formy reklamy
Reklama online stanowi dziś niezbędny element działań związanych z kreowaniem wizerunku firmy, czyli wpływających na to, czy marka jest obecna w świadomości konsumentów i jak jest odbierana. Natomiast wciąż istnieją obszary, w których tradycyjne formy reklamy sprawdzają się lepiej lub są znakomitym uzupełnieniem reklamy w internecie. W jaki sposób warto reklamować się offline?
Reklama zewnętrzna w budowaniu wizerunku marki offline
Reklama outdoorowa, czyli reklama zewnętrzna, to skuteczna forma promocji firmy. Polega na dostarczaniu przekazu reklamowego w konkretnych miejscach (na zewnątrz). Outdoor przybiera różne formy, są to m.in.: plakaty, billboardy, citylighty (podświetlona tablica na przystankach), wielkoformatowe nośniki reklam, słupy ogłoszeniowe, nośniki zamocowane na wiatach przystankowych, a także backlight scrolle (tablice z przewijanymi powierzchniami reklamowymi) oraz infoscreeny (nośniki łączące funkcję tradycyjnego outdooru i telewizji). Reklamę zewnętrzną cechuje wysoki poziom oglądalności. Konsumenci mimowolnie się z nią stykają – często nieświadomie. Wystarczy, że znajdują się w jej pobliżu. Kampania outdoorowa może znacząco umocnić wizerunek firmy. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że jest to jedna z droższych form reklamy. Ponadto znalezienie odpowiedniego miejsca na taką reklamę może stanowić problem. W wielu miejscach publikowanie reklam outdoorowych podlega bardzo ścisłym regulacjom lub jest całkowicie zakazane. Należy też podkreślić, że w tego typu reklamie bardzo ważna jest rzucająca się w oczy forma przekazu. To, że konsumenci zobaczą reklamę, nie znaczy, że ją zapamiętają. Istotą reklamy zewnętrznej jest to, że musi ona zakomunikować swój przekaz w ułamku sekundy. Twórcy muszą więc szukać nowych, wyrazistych i ciekawych rozwiązań, a jednocześnie pamiętać o tym, że reklama powinna być czytelna, przejrzysta i prosta, tak by była zauważalna i wyróżniała się na tle otoczenia.
Reklama wewnętrzna
Reklama indoorowa to reklama umieszczana na oddzielnych konstrukcjach nośnych. Może stanowić zabudowę przestrzeni. Do reklamy indoorowej zaliczają się np. plakaty, rollupy, kasetony, banery czy naklejki na podłogi. Są one bardziej spersonalizowane w porównaniu do komunikatów outdoorowych. Ich zaletą jest też niższa cena. Nośniki indoorowe często są dopełnieniem nośników zewnętrznych. Idealnie je uzupełniają, jak również stanowią pomost pomiędzy outdoorem, a tradycyjną reklamą drukowaną. Niektóre z wymienionych form reklamy mogą być także stosowane zewnętrznie, jak na przykład banery reklamowe, które umieszczane są wewnątrz i na zewnątrz budynków. Bardzo często zawieszane są na ogrodzeniach. Można ich użyć też w taki sposób, aby zasłaniały nieestetyczne elementy przestrzeni. Banery świetnie eksponują nazwę marki i logo. Wiele firm decyduje się na ich zakup, ponieważ są trwałe, stosunkowo tanie i zwracają na siebie uwagę.
Reklama bezpośrednia, jako tradycyjna forma reklamy
Skutecznym wsparciem dla przedstawionych wyżej działań jest reklama wymagająca bezpośredniego kontaktu z odbiorcą. Forma takiej reklamy oraz jej efektywność w dużej mierze zależy od kreatywności firmy oraz zdolności komunikacyjnych pracowników. Natomiast również w reklamie bezpośredniej wykorzystuje się szereg akcesoriów, które skoncentrowane są na budowaniu wizerunku marki i pomagają przyciągnąć klienta. Reklama bezpośrednia to nie tylko ulotki czy broszury. Do tego rodzaju reklamy zaliczamy też targi branżowe i różne akcje promocyjne. Specjalnie na wydarzenia o takim charakterze przygotowuje się spersonalizowane stoiska lub namioty reklamowe, flagi, banery i różnorodne gadżety zgodne z identyfikacją wizualną marki.
Bez względu na to, jaką formę reklamy wybierzemy, ważne by była ona wykonana profesjonalnie, dlatego też najlepszym rozwiązaniem na kreowanie wizerunku marki offline jest skorzystanie z usług firmy, która posiada duże doświadczenie w produkcji różnych nośników reklamy oraz dysponuje specjalistycznymi i nowoczesnymi maszynami.